زيادة المشاهدات في اليوتيوب بطريقة شرعية وفعالة جدا

زيادة مشاهدات في اليوتيوب
زيادة مشاهدات في اليوتيوب

لو عندك قناة على اليوتيوب وعاوز تزود مشاهداتك..  في الموضوع ده هنتعلم بالفيديو طريقة زيادة المشاهدات في اليوتيوب بطريقة حصرية وشرعية 100%

ازاي نزود مشاهدات اليوتيوب على اي فيديو هنرفعه جديد

موضوع النهاردة اللى هيستفيد بيه اكتر هيا الناس اللى عندها قناة على اليوتيوب وعندها مدونة بلوجر، لاننا في الفيديو الشرح هنتعلم ازاي نزود مشاهدات اي فيديو لسه رافعينه عندنا من خلال المدونة بطريقة احترافيه جدا وحصريه ومفهاش اى مخالفة ولا فيها اي ازعاج للزائر.

بمعني ان لو بياجيلك الف زائر على المدونة يوميا فغالبا الطريقة دي هتجبلك 500 زيارة على الفيديو بتاعك ولو بياجيلك 10 زائر يوميا على المدونة فممكن ياجيلك 5 الاف زيارة على الفيديو بتاعك.

لاننا هنخلي الفيديو يظهر في كل صفحة من صفحات المدونة ومع اي موضوع من موضوعات المدونة والفيديو مش هيشتغل تلقائي الا لما الزائر يشغله بنفسه عشان منعملش اي ازعاج للزائر ونخليه يعمل مشاهدة اجباري وبالتالي يزهق من موقعك ويخرج لاء هنخلى الامر طبيعي جدا.

يعني كأنك بتقترح عليه الفيديو للمشاهدة وهو حب يشوفه هيضغط على زر التشغيل، مش حابب يشوفه هيعمل تصفح للموقع وبالتالي مفيش اي ازعاج.

طيب هنعمل الكلام ده ازاي 

زيادة عدد المشاهدات على اليوتيوب بطريقة قانونية


اولا الشرح بتاع النهارده هينطبق تقريبا على كل قوالب بلوجر ايا كان اسم القالب، بداية هنروح على لوحة تحكم بلوجر وهندخل على التخطيط ثم رسائل المدونة لو في امكانية اننا نضيف فوقها اداة زي اداة html/ javascript  يبقى كويس اوي  لاننا محتاجين نضيف شفرة الفيديو فوق رسائل المدونة .

ولو مفيش امكانية هنعمل ايه 

هندخل على تحرير او تعديل رسائل المدونة وهناخد اخر كلمه من العنوان فوق Blog1  نعملها نسخ وندخل على المظهر ثم تعديل html   ونضغط كنترول + F  عشان يجيب لينا مربع البحث ونعمل لصق لكلمة Blog1  في مربع البحث ثم نضغط  انتر وعند كلمة max widgets   هنخلي الرقم 3 او 2 ثم حفظ المظهر.

ثم نذهب مرة اخرى الى التخطيط ونقوم بعمل اعادة تحميل للصفحة يظهر لنا اضافة اداة نختار منها html/ javascript  ونتركها قليلا.

ثم نذهب الى الفيديو المراد تضمينه في المدونة ونقوم بتشغيل الفيديو ثم نضغط عليه كليك يمين ثم نسخ رمز التضمين ثم نذهب الى لوحة تحكم بلوجر وعند الاضافة  اللى عملناها نضغط لصق للشفره او رمز التضمينثم حفظ  ثم حفظ الترتيب.

نري النتيجة الان 

نذهب الى معاينة المدونة نجد ان الفيديو يظهر فوق رسائل المدونة ويظهر فوق الاقسام ويظهر اعلى كل موضوع وبالتالي الفيديو ده هيظهر كمتقرح للمشاهدة لكل زوار المدونة.

وبالتالى هتزيد مشاهدات الفيديو وبطريقة شرعية جدا ومن مصدر محترم وهي بلوجر وهتظهر الاعلانات على الفيديو بتاعك عادي جدا لو عندك اعلانات على القناة ومحققه ربح.

نصائح هامة زيادة مشاهدات اليوتيوب بشكل جنوني 

المهم بقى اننا نعمل الموضوع ده اول ما ننزل الفيديو على القناة  عشان يجيب مشاهدات اكتر اول الفيديو ما ينزل لان او 6 ساعات من نزول الفيديو دول مهمين جدا في ظهور الفيديو كفيديو مقترح على اليوتيوب بعد كدا.

لاننا عارف ان اي فيديو بحقق مشاهدات عالية دا بيبقى جاي من مصدر الفيديوهات المقترحه على اليوتيوبوعشان الفيديو بتاعك يظهر كفيديو مقترح على اليوتيوب لازم يحصل عليه مشاهدات وتفاعل كويسة في او 6 ساعات من نشرة.

وبالطريقة اللى ذكرناها دي هتعمل تضمين للفيديو على المدونة اول ما ينزل بالاضافة طبعا الى مشاركة الفيديو على الفيس بوك وعلى تويتر لو عندك حساب توتير وفي اى مواقع تواصل اجتماعي تانية ودا مهم جدا اول الفيديو ما ينزل.

وعشان اكملك افكارك وابقى اديتك المعلومة كاملة 

هتعمل كدا مع اخر فيديو انت رفعته على القناة وهتسيب الفيديو مضمن في المدونة فوق رسائل المدونة لحد ما تعمل فيديو جديد وكل اللى عليك ما هو الا هتاخد رمز التضمين بتاع الفيديو الجديد وهتحطه مكان الفيديو القديم بكل سهوله
واخير بتمني الخير والتوفيق للجميع